„Alexander Rybak – nová vianočná hviezda.“ Recenzia koncertu v kostole Kirkelandet (Kristiansund)

Článok v novinovom výtlačku Tidens Krav, publikovaný 29.11.12
Text a fotografie: Eilif Odde a Trygve Strand

Prekrásne: Skvelá atmosféra počas celého koncertu s Alexandrom Rybakom (zľava), Mariann Aas Hansen, Torom Endresenom, Elisabeth Andreassen a Runem Larsenom.

Našla Tessa Lande a Venche M. Anglický preklad Hilde M. Úprava v angličtine Lillian Llewellyn.

Nová vianočná hviezda
"Silent Night, Holy Night" už 25 rokov počas predvianočných týždňov cestuje po Nórsku. S Alexandrom Rybakom, ktorý sa pripojil k tímu, je celkom možné, že to tak ostane aj ďalších 25 rokov.
Už druhýkrát počas troch dní bol kostol Kirkelandet v Kristiansunde plne obsadený vďaka predvianočnému koncertu. V nedeľu sa činili Hanne Krogh a jej traja tenoristi, včera sme počuli tradičnejšiu "Silent Night, Holy Night", ktorá tento rok vyrástla z kvarteta na kvinteto.

Dobrá voľba.
Pravdepodobne 25. výročie je dôvodom prečo producent Tore Arne Ranghus vybral Alexandra Rybaka, aby sa pridal k Runemu Larsenovi, Marian Aas Hansen, Elisabeth Andreassen a Torovi Endresenovi. V každom prípade to bola vydarená voľba. Rybak svojimi evokatívnymi a osviežujúcimi husľami dodal koncertu novú, energickejšiu dimenziu. Jeho variácie "Vi tenner våre lykter" (Zapaľujeme naše svetlá) boli skvelé a boli jasným zlatým klincom koncertu. Na začiatku turné v kostole Vår Frue v Trondheime, sa kritik z Adresseavisa (alebo VG) zmienil, že Rybak si z "The Christmas Song" spravil priveľkú zábavu. Z nášho včerajšieho výhľadu na galérii to vyzeralo, že Rybakovo vystúpenie bolo celkom v poriadku. Koncertnáá tradícia ako táto si musí prejsť niekoľkými mladíckymi výstrelkami, ak má prežiť.

Čerstvý debutant: Alexander Rybak sa k "Silent Night, Holy Night" pripojil po prvý raz. Debutant sa dokonale snažil.

Kompletné vedenie
V kostole Kirkelandet bola atmosféra navodená už od prvého tónu. Je to už dlho, odkedy si pamätám koncert s kompletnejším vedením.
Až na pár výnimiek to nebol ten najtypickejší koncert, na ktorom nám ponúkli vianočné piesne. Ale obsah a vystúpenie splnili hlavnú myšlienku koncertu, prejavenú prácou Strømmestiftelsenu, odstrániť chudobu. Zriedkakedy sa na koncerte Runeho Larsena zodvihne strecha. Ale on okorenil vystúpenia skvelými príbehmi z bežného života, v ktorých ľudia môžu rozpoznať sami seba. Tieto príbehy majstrovsky prepojil s posolstvom Vianoc a následným hudobným vystúpením. Takisto môže byť spokojný so svojou veriou "Ikke en spurv til jorden" (Ani vrabec na zemi).

Kvalifikovaní hudobníci.
V tíme za týmto vianočným koncertom je veľa skúseností. Veľa z nich reprezentujú Elisabeth Andreassen a Tor Endresen. Pravdepodobne oni by mali mať tie správne skladby, aby zo svojich hlasov dostali maximum, a včera to šlo hladko. Ale "The Prayer" a tomu podobné môžu odovzdať ostatným. Potom oveľa lepšie vyšlo "Gabriellas sång" (boli to takmer iba Švédi, vďaka ktorým to vyzeralo skutočne). Medzitým Endresen skúšal na "You'll never walk alone". Mariann Aas Hansen je pravdepodobne tou, ktorá spieva najlepšie. Jej "Silent Night, Holy Night" bola jednoduchá a krásna, bez zbytočných nádychov, ako sú zvyknuté niektoré "hviezdy". Hudobníci Jon-Willy Rydningen a Olav Torget sa veľkou mierou podieľali na vytvorení skvelej atmosféry počas včerajšieho koncertu.

Tento článok je dostupný aj v ruštine.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.